Skip navigation

Some bugs

Forum NavigationHome > Forum Index > Hegemony > Some bugs
Level 5 Human gamer
Alignment: True neutral
Posted on March 23, 2014 at 11:15 am

Noticed a few bugs. Where is the best place to post details?

1. Crash when returning from screen saver on win 8.1 - have some dump files.
2. Chapter 2 gets stuck - unable to progress to next objective
3. Managed to get a unit stuck out of bounds by getting it to build a camp outside the area. Unable to get it back.

Level 8 Human gamer
Posted on April 2, 2014 at 7:07 am

Hello. I have a problem with the Belgian campaign. I have after I have installed all of the towns in my possession, still right, that there are two more goals. This would be once the Atuatuci and the Nervii. I have taken both towns, or fortress at the Nervii and yet the campaign is not over. Is this a bug or did I miss something? Sorry for my bad English. P.S. How do I get the German language file? The German translation is missing if you would like to appoint a General for the hunters. And how does that actually work with the swamp? I have already two units at level 4 at Hunter? and can the bridge and the towers do not install always still in the swamp.

Level 7 Human gamer
Alignment: Lawful good
Posted on April 6, 2014 at 12:10 pm

Ich bin mir nicht sicher ob die verstehen was du meinst aber ich verstehs nicht wirklich alles. Gerade das mit den Brücken raff ich nicht. Schreib mal deutsch und ich übersetz es. <== offer to translate

Level 8 Human gamer
Posted on April 9, 2014 at 8:07 am

Ich bin mir nicht sicher ob die verstehen was du meinst aber ich verstehs nicht wirklich alles. Gerade das mit den Brücken raff ich nicht. Schreib mal deutsch und ich übersetz es. <== offer to translate

Also dann mal auf deutsch.

In der zweiten Mission, wo man Belgien einnehmen soll, habe ich mehrere Probleme, allerdings waren die vor dem Patch. Mitten in der Sumpflandschaft gibt es eine Brücke sowie ein, zwei Türme. Ich habe meiner Truppe Späher verpasst und diese bis zur Stufe 4 hochgelevelt und hab der Truppe auch noch einen "Späher"General verabreicht allerdings konnte ich das sumpfige Terrain immer noch nicht betreten was ja aber mit Späher ja machbar sein sollte. (Ich schrieb Jäger, was vielleicht der Fehler war.)
Was die beiden anderen Probs angeht, so hatte ich ganz Belgien eingenommen aber es gab immer noch die Nachricht, dass zwei weitere Ziele zur Verfügung stehen. Es handelte sich hierbei um die Stadt Atuatuci und diese Festung der Nervii welche zu erobern war. Selbst als ich diese manuell als ausgeführt gekennzeichnet hatte, wurde die Missione nicht beendet.

Dann mal viel Glück bei der Übersetzung und danke! :-)

Level 7 Human gamer
Posted on April 9, 2014 at 9:02 am

"In the second mission, where the objective is to take Belgium, I encountered several problems. However, this was before the last patch. In the the marsh area are a bridge and several camps. Even though I upgraded my unit with level 4 scout and later even gave them a scout general they were not able to enter the marshlands, which theoretically should be possible for high level scouts.
The other problem was that I had occupied all of Belgium but still had the status message that two more objectives were open. These objectives were to conquer the city Atuatuci and the fortress of the Nervii. Even after I had marked them manually as "completed", the main objective was not registered as complete."

Gern geschehen. Das mit den Spähern ist mir auch schon aufgefallen. Scheint entweder ein Bug oder einfach noch nicht eingebaut zu sein.

Level 8 Human gamer
Posted on April 9, 2014 at 9:47 am

"In the second mission, where the objective is to take Belgium, I encountered several problems. However, this was before the last patch. In the the marsh area are a bridge and several camps. Even though I upgraded my unit with level 4 scout and later even gave them a scout general they were not able to enter the marshlands, which theoretically should be possible for high level scouts.
The other problem was that I had occupied all of Belgium but still had the status message that two more objectives were open. These objectives were to conquer the city Atuatuci and the fortress of the Nervii. Even after I had marked them manually as "completed", the main objective was not registered as complete."

Gern geschehen. Das mit den Spähern ist mir auch schon aufgefallen. Scheint entweder ein Bug oder einfach noch nicht eingebaut zu sein.

Außerdem fehlt in der deutschen Version, die Übersetzung für das Generalsupdate.

Level 7 Human gamer
Posted on April 9, 2014 at 9:54 am

Was genau? Tooltip text is noch englisch? Sry ich habs auf Englisch laufen deswegen kein Plan.

Level 8 Human gamer
Posted on April 9, 2014 at 11:11 am

Nein, der Text wo quasi die Meldung kommt, was passiert wenn du die auf 4 gelevelte Einheit, bleiben wir bei den Spähern einen General verpasst. Da kommt doch dann eine Meldung wo es dann heißt ja oder nein...

Level 7 Human gamer
Posted on April 9, 2014 at 12:17 pm

Ok. When upgrading a IV scout (or any unit?) to general the dialogue "Are you sure you want to upgrade..." has apparently not been translated yet.